Jeśli zadbasz o silną markę osobistą w Internecie, zyskasz zaufanie ze strony klientów i współpracowników. Patrząc na Twoją stronę internetową lub media społecznościowe, inni ludzie będą widzieć spójny wizerunek. Zrozumieją wtedy podświadomie, że przestrzegasz pewnych wartości i to ich do Ciebie przyciągnie. Dlatego nie próbuj kreować się na kogoś innego. Ważne, by ludzie śledzący Twoją działalność w Internecie i kontaktujący się z Tobą tą drogą obserwowali Cię takim, jakim jesteś naprawdę i polubili za autentyczny wizerunek. W ten sposób nie będziesz dostarczał im jedynie towarów i usług, ale Twoje postępowanie i poglądy wniosą pozytywne wartości do ich życia. Ta spójność pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym buduje rodzaj społeczności, na której wsparciu możesz w przyszłości polegać.
Dlatego jak najszybciej załóż grupę na Facebooku lub w innym miejscu, której będziesz administratorem i najważniejszym członkiem, pozwalając klientom na bardziej bezpośredni kontakt i nawiązywanie silnych relacji. To ważne, byś otaczał się wspierającą społecznością, która podziela wizję i wartości ważne dla Twojej marki. Obecnie można znaleźć grupy zainteresowań na nawet najbardziej niszowe tematy. Silne marki osobiste, podobnie jak silne marki biznesowe, przyciągają ludzi o podobnych przekonaniach. Ludzie podświadomie wyczuwają, kiedy udajesz. Wiedzą też instynktownie, kiedy naprawdę angażujesz się w przesłanie swojej marki osobistej. W świetle relacji z markami dobrze przyjrzyj się ludziom, którymi się zwykle otaczasz. Marki zyskują na znaczeniu przez współpracę z podobnie myślącymi markami. Mogą zaś tracić na znaczeniu, gdy współpracują z markami o innym przesłaniu. Oceń swoje relacje. Czy marki osobiste w Twoim życiu wspierają Twoją markę, czy też hamują jej rozwój? Niedobrze, jeśli w Internecie widoczne są Twoje powiązania z firmami i osobami reprezentującymi skrajnie inne podejście do klientów niż Twoje.
Zamiast tego w Internecie staraj się łączyć z podobnie myślącymi przedsiębiorcami. W ten sposób wzmocnisz swoją wiarygodność.